Obchodné podmienky

1. Obchodné podmienky

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.kvalitnetonery.sk medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona na ochranu spotrebiteľa č. 102/2014 Zb.

Predávajúcim je: COMPS, spol. s r.o. so sídlom Husova 539, Smržovka, 468 51, Česká republika, identifikačné číslo: 46709576 zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka 2373 pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.comps.cz.

2. Objednávka a uzavretie zmluvy

Odoslanie vyplnenej objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho v e-shope. 
K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.

3. Ceny tovaru

Všetky ceny produktov v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní a prípadných recyklačných poplatkov (ak sa na tovar zo zákona vzťahujú). Predávajúci je platiteľom DPH. 
Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie. Tie sú uvedené aj v nákupnom košíku ešte pred dokončením objednávky, kde kupujúci vidí aj celkovú cenu objednávky vrátane nákladov na dodanie tovaru.

4. Platba za tovar

Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar nasledujúcimi spôsobmi:

  • platba vopred (na základe vystavenej zálohovej faktúry),
  • dobierkou (platba pri prevzatí),

Súčasťou objednávky v e-shope je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.

5. Možnosti doručenia a ceny dopravy

Kupujúci môže využiť nasledujúce možnosti dopravy tovaru:

prepravnou spoločnosťou, osobný odber v sieti Zásielkovňa, iný spôsob prepravy (len po predchádzajúcej vzájomnej dohode s predávajúcim).

Predávajúci si účtuje nasledujúce náklady na prepravu tovaru:

  • doručenie Slovenskou poštou: 3,99 € (dobierka),
  • doručenie Slovenskou poštou: 2,99 € (úhrada vopred / predfaktúra),
  • osobné prevzatie v sieti Zásielkovňa: 1,99 €,
  • doručenie kuriérskou spoločnosťou DHL: 2,75 €.

6. Dodanie tovaru

Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní. 

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  • tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

7. Reklamačný poriadok

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).

Záručná doba na nový tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba na služby (oprava alebo úprava veci) je 3 mesiace. 
Záručná doba na zhotovenie veci na zákazku je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, záručná doba neskončí pred uplynutím tejto lehoty. 

Záručný list sa vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

Práva zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, na adrese sídla. Ak je však v záručnom liste uvedený záručný servis, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu v záručnom servise. Záručný servis je povinný opravu vykonať v lehote najneskôr do 30 dní.

Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.


Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Záruka sa nevzťahuje na nasledujúce prípady:

  • kupujúci vykonal neoprávnený alebo neodborný zásah do tovaru,
  • kupujúci používal tovar v rozpore s návodom na použite,
  • kupujúci spôsobil mechanické poškodenie tovaru,
  • kupujúci neskladoval výrobky v súlade s odporúčaniami výrobcu,
  • opotrebovanie tovaru,
  • poškodenie pri preprave vzniknuté po prevzatí tovaru kupujúcim,
  • tovar, ktorý kupujúci dostal ako „darček“ alebo ako iný bonus bezodplatne (zadarmo).

Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál tovaru alebo použitie tovar sa nepovažuje za vadu. Nejde o vadu, pokiaľ z povahy predanej veci vyplýva, že jej životnosť je kratšia než záručná doba a keď pri obvyklom užívaní takej veci dôjde k jej celkovému opotrebovaniu ešte pred uplynutím záručnej doby – napríklad v prípade tzv. spotrebného tovaru. V prípade spotrebného tovaru je záruka mechanické a elektrické súčasti 24 mesiacov (napríklad na telo kazety), ale záruka na trysky je 1 mesiac.

8. Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

  • tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
  • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  • tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:

  • poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, 
  • po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
  • predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
  • predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
  • predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  • predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
  • vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
  • predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
  • predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
  • poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a 
  • podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
  • poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.


Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne odoslaním vyplneného formulára, ktorý je kupujúcemu zasielaný elektronickou formou spolu s potvrdením objednávky. Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.

Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.

Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou. Napríklad spotrebný materiál by kupujúci nemal začať používať a mal by ho vrátiť s pôvodnými ochrannými prvkami (fóliami alebo páskami na toneroch a kazetách).

9. Způsob uplatnění reklamace
  1. Vyplňte formulář na webových stránkách
  2. V krátkém průvodním dopise je vhodné uvést:
    • Stručný popis závady, ukázku vadného tisku, druh a označení Vaší tiskárny.
    • Požadavek na způsob vyřízení reklamace, včetně kontaktních údajů (telefonní číslo, email, bankovní spojení).
    • Kopie faktury nebo číslo prodejního dokladu nám usnadní vyřízení reklamace.
  3. V případě nejasností se s Vaším problémem obraťte na naše reklamační oddělení tel. +420 483 382 184, případně zašlete email na obchod@kvalitnetonery.sk
10. Doprava reklamovaného zboží
  1. Po vyplnění formuláře budete kontaktování zpět reklamačním oddělením, které s Vámi domluví postup přepravy.
  2. Zpravidla zajišťujeme přepravu pomocí našich smluvních přepravců

 

11. Obchodné podmienky pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi

Nasledujúci obchodné podmienky sú určené pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi a ktorí pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy konajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania (napríklad právnické osoby alebo nakupujúci uvádzajúci v objednávke IČO).

Dodacia lehota, podmienky platby a doručenia, spôsobu dopravy a ceny tovarov môžu byť odlišné od podmienok určených pre spotrebiteľov a sú predmetom vzájomnej dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom.

Záručná doba na nový tovar je 3 mesiace, s výnimkou tovaru z tovarových skupín Produkty pre tlačiarne, produkty na renováciu atramentov a tonerov (záručná doba na tento druh tovaru je 30 dní). 

Záručná doba na spotrebný tovar je 1 mesiac. Záručná doba na použitý tovar je 1 mesiac. Záručná doba na výrobky z kategórie Ponúkame služby je 3 mesiace. Záruka na výrobky z kategórie Iný druh tovaru je 3 mesiace.

V prípade reklamácie hradí všetky náklady na poštovné, či prepravné vrátane manipulačného kupujúci. Maximálna lehota na vybavenie reklamácie môže byť viac ako 30 dní.

Predávajúci si vyhradzuje objednávku kupujúceho neprijať, prípadne jej vybavovanie bez udania dôvodu zrušiť. O danej skutočnosti bude informovať obchodného partnera (objednávateľa). Kupujúci súhlasí, že za zrušenie objednávky, nebude voči predávajúcemu vyvodzované žiadne sankcie.

Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito obchodnými podmienkami pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľom, sa riadia Obchodným zákonníkom 513/1991 Z.z.

 

12 Zásady pre účtovanie preplatkov u pohľadávok Dvojaký úhrada - preplatok bude ihneď vrátený na číslo účtu odkiaľ prišla duplicitné platba Preplatok vo výške viac ako €4 (príp. Ekvivalent) Pokiaľ je známe predvolené číslo účtu bude preplatok vrátený Ak nie je známe predvolené číslo účtu (platba dobierkou, Payu, Heureka a ďalšie) bude preplatok vedený na osobitných účtovných kontu po dobu 30 mesiacov. Pokiaľ zákazník číslo účtu oznámi, bude bezodkladne vrátený na účet  - u zahraničných platieb musí zákazník zaslať b. Spojenia vrátane IBAN, a SWIFT kodu  U PO musí ísť o účet registrovaný u DÚ Preplatok nižšia ako €4 bude zaúčtovaný do daňových výnosov (účtovný konto 648) s ohľadom na § 3005 NOZ, kedy náklady na dohľadanie výrazne prevyšujú preplatok

Odoslať článok známemu   Vytlačiť